2013. október 20.

Bella Balerina..

Szülinapi tortát készítettem egy gyönyörű kislánynak, aki már lelkesen jár balettórákra-így nem kérdés, hogy balerina tortát kellett neki készíteni. Az én lányaim is jártak ezekre a balettórákra, mikor még kicsik voltak,szerintem ez minden csöpp lány álma.




Szóval a torta:
Nem a torták királynőjét kérték-mert puncstorta volt a kívánság, de szabályosan cukrászkönyv szerint készítettem, cukorszirupot főztem-rumos mazsolával ízesítettem-préseltem,egyszóval nagyon figyeltem, hogy benne legyen, aminek benne kell lennie.

Aztán majd kiderül, hogy megütöttem-e a mércét :)


Én így készítettem:
2 sárga piskótakarikát sütöttem 2*6 tojásból, egyenként 100 g kristálycukorral felvertem a tojásfehérjéket , majd a sárgákat óvatosan beleforgattam és a 150 g átszitált sima lisztet. Sütőpor nélkül is gyönyörűen feljön :)

A két kisült és kihűlt piskótakarikából az egyiket felkockáztam, majd elfeleztem két tálba.

Cukorszirupot főztem:
300 ml vizet 
400 g kristálycukorral feltettem forralni,
mikor már forr, lejjebb veszem és jó 15 percig lassan hagyom a tűzhelyen-időnként az oldalát átkentem vizes szilikonkenővel.
10-15 perc után egy kanál hátáról az ujjammal próbát vettem és meglestem, hogy a szirupot, ha a két ujjam közé csippentem, már szál képződik-e??
Izgalmas lesni a "szálpróbát", de ez fontos lépés.
Ha elkészült-hagyom hűlni-elfelezem és az egyik tálba piros ételfestéket teszek,a másikba sárgát mert ettől lesz piros és sárga egyik-másik réteg a piskóták között.
A két tálba felezett piskótakockákra ráöntöm az egyikre a piros, a másikra a sárga szirupot, átkeverem.
Rummal átitatott mazsolákat is raktam bele, mert ez jár neki, de tudom sokan nem szeretik a mazsolát.

A másik egész piskótát vágjuk ketté tegyük vissza az üres tortakarikába és kenjük meg forró baracklekvárral,
most halmozzuk rá a kétszínű, rumos mazsolás piskótakockákat, nyomkodjuk el egyenletesen, majd ismét kenjük át forró baracklekvárral, végül befedjük a másik piskótaféllel.A tetejére kerüljön, akárcsak az aljára egy sütőpapír, fedjük le egy tállal és súlyozzuk le egy kiló cukorral. Pihenjen így másnapig. 

A hagyományos puncstorta végül kap egy színes cukormázat, miután még egyszer forró baracklekvárral átkentük, de most nem ez történt..
Miután szinte tükörsimára kentem vajjal, rózsaszínű fondant bevonat került a tetejére.

 ..valamint a kis balerina.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...