2014. március 15.

Meglepetés -e költemény..

.. éves lettem én, meglepetés-e költemény..
De nem ez a lényeg, hanem az, hogy az én drága lányaim, ketten követték el, megsütötték, fényképezték , nekem csak zsűriznem kellett a szülinapi tortámat.

Amúgy ez a vonal most nagyon trendi idén,-mármint a csupasz torta. Persze a trendiségét leszámítva is nagyon kedvelem ezt a rusztikus kivitelezést, és hát a meglepetést meg, -ki nem??




Így készítették ezek a kis édesek..
Ja, és a fotó is sajátjuk,nekem csak szignálni kellett  :)

A receptet tőlem kérték, de a végeredményhez-tényleg semmi közöm.
Pedig vállalnám-egy tökéletes, nyári tortának mondanám,-akár kerti party-hoz, vagy piknikhez is beválna. 


Így készítették..
,még most sem hiszem el :)

Piskótához:
8 egész tojást
150 g kristálycukorral
jó habosra kevertek-robotgéppel, ez 4-5 perc alatt megvolt

közben:

A sütőt most kell előmelegíteni 180 °C-ra

150 g lisztet
50 g cukrozatlan kakaóporral átszitáltak
csipet sóval megszórták

 A sütőbe való nagy tepsit segítettem előkészíteni:
2 db 18-20 cm-es tortakarikát sütőpapírral körbefogtam.

A felvert tojáshabba óvatosan beleforgatták a lisztes, sózott kakaóport.
 (nem kell sütőpor és semmilyen lazító,-menni fog így is, a robotgép annyi levegőt vitt bele, hogy gyönyörűen feljön nélküle)

Most kétfelé kell elosztani a tésztaalapot a karikákba és mehet az előmelegített sütőbe 30 percre.
Ha illat van, lassan kész.

tökéletes piskótát sütöttek a csajok

A krémhez:
50 dkg krémsajt-ez lehet házi is-sőt!
porcukor-szitálva,ízlés szerint-ne legyen édes,
1 tk. vaníliapaszta,
2 marék bogyós erdei gyümölcs-ez fagyasztott volt-lévén nincs szezon, de nemsokára..

Robotgéppel nem túl erősen át kell keverni-mehet hűlni kicsit.

A kisült és rácson kihűlt piskótalapokat kétté kell vágni és a finom gyümölcsdarabos krémmel betölteni-csak úgy rusztikusan.

A tetejét is érdemes 2 jó marék gyümölccsel megszórni és porcukorral meghinteni.




..naggyon guszta


Ha nem lett volna ilyen finom, akkor sem mertem volna rosszat mondani a tortáról, mert a kézzel készített ajándékdoboz egy általam már vágyott gastrokönyvet és egy kézműves csokoládét rejtett - nem nagyon tudtam mit mondani -teljesen meghatódtam..


..de mivel igazán nagyon finom volt a torta-elfogultság nélkül mondhatom, klassz lányaim vannak.

A férjem virággal, jó féle borral és egy klassz ebéddel koronázta meg a napomat.
 Kívánhat többet ma egy nő?

Köszönöm :)

1 megjegyzés:

  1. Szia Ottília!
    Örülök, hogy rád találtam és szinte az összes recepted nagyon tetszik, hű ha lenne annyi időm . . . hogy elkészítsem, nagyon ügyes vagy és csak így tovább !
    Én is rajongok olaszo. - ért, ahogy te is - rendszeresen utazom akár több hétre is és a nyár egy részét is ott töltöm.
    Nagyon sok édességüket és ételüket kóstoltam már és nagyon sok élelmiszert ott vásárolok. Na és a piték, - imádom:)
    Szívesen látlak én is a konyhámban ! http://www.juditkakonyhaja.blogspot.hu/
    Üdv : Juditka

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...